Chenta Nenek Moden
Welcome to my blog.You want to Follow or go back Home.
Test JPJ
Thursday, April 19, 2012 @ 10:39 PM | 0 Comment [s]

assalamualaikum,hoyeh2,hamboii lama aihh aku tak update belog nie,rindu naihh,,haa aku nk story pasai test jpj kemaqen,qeyuh laa hang gee,oqang laen lepaih lama mana dh,aku baqu nak test,bekpi kat hampa asaikan aku dah pegang P,hohoho,bohong la kan kalau kata tak getaq time nak test tuuu,fuhh!!!macam2 perasaan ada weh,dahla aku test moto ngn keta sekali kemaqen,lagiiii laa fuhh2,,,time pegawai jpj tue dok bagi taklimat,dia dan lagi dok wat lawak bodoo,seyy sungguh la abang jpj oii,aku tak senang duduk dah time tue,nak muntah suma mai dahh,tapi hidup kena kool laa kan,,dahla aku kena turn yang palingg lewat sekali utk moto dengan keta,demm sungguh..

haa,aku nak story pasai test qeta dulu,lepas habis wat moto,teruih p ambik 6be nak test qeta pulakk,jantung dah dupdapdupdap dahh,erghhh!!!nampak bukit tue macam nak naik genting dah woo!!!perghh,serammm..sambil2 dok tunggu turn nak buat bukit tue,aku dok la sembang ngn member yang agak kenai la jugak kann,aku qasa dan lagi aku tidoq time tue,maw taw la weii,aku dapat 6be 85 kott,haa sambil dok sembang2 tue,ada la sorang makcik nie,aku qasa umoq dy dalam 60an kott,dy dapat 6be 71,tapi dia swuh oqang yang 6be lepas dy p dulu bila tiba tyme dy kena buat,aku paham dia ketaq,rupa rupanya dia nak buat last sekali,sampai suma oqang dah hbes buat,,oke takpa makcik,,dengan budak2 laki yang mulut mcm apa lagii dok hingaq dok kata macam kat dia,aku nie tahan gilaa,memang gelak sampai sakit perot kott,depa dok swuh mkcik tue baca yasin dulu la,buat tahlil laa,haiilaa sabaq ja la budak2 nie,,yang makcik tue ponn layan la budak2 nie dok kata kt dea,= =' haa bila mai giliran aku,cegu suruh la aku masok keta,elok ja aku boh gear 1,tup2 cegu tue panggil aku dia kata 'adik keluaq satt,bagi kak nie buat dulu'nerhhhh mana syen ponn weii,aku dah semangitt gila tue,rupanya jpj suwuh kak tue ulang buat laen sbb abang jpj tue xdan nak tengok dy buat,cisss punya jpj =.=


haa,hbes ja kak tue buat,cegu pon panggil aku,haa kali nie x maen2 dahh,berdesup jantung aku wehh,elok2 ja sampai atas bukit tue,aku bersyukur gilaa sebab sebelum nie time aku dok wat latihan tayar bukan masuk betoi2 pon dalam line kuning tue,kiqanya dia masuk sikit ja la sebelum nie,haaa elok jaa aku tekan minyak pastue clash ponn dah terangkat dah,elokk nak trik handbrake dia jadi jem xmaw turun pulakk,time tue memang mengucap gilaaa gilaa lahh,tak hengat benda apa dah,dengan enjin ponn hampir2 nak matii dahh,last2 boleh jugak handbrake tue turun,syukur2...aku luluih bukit woii ;)

haa ceqeta pasai mkcik tue x habes lagii,sampai ja turn oqang yang terakhir tue buat,kiqanya lepas budak tue,makcik tue la pulak kann,jpj dah panggil dah 6be diaa,dia boleh dok wat relax lagii,sembang gelak2,bilaa budak2 laki tue kata'maklong tue depa panggil maklong dahtue,boley p buat dah kott' dia dengan relaxnya kata'alaa satgi2 laa buat,tak reti nie nak naek bukit' HAHAHAHAHA,time tue toksah kata apa dah,aku qengahh gelakk sampai nak tercabut urat perut dah woii(jangan tiru aksi ini,tak hormat oqang tua betoi la kan)  last2 dia p la jugak buat bukit tue,tapi tapi dengan steadynya dia kata'mai tolong start enjin sat cegu' ha yang nie lagii haruu,yang budak2 laki nie dok qeyuh dahh kat belakang aku nie,depa kata suwuh dia bawak teruih laa,maklong dok tepii,lagi senang,,hahahaha,mcm2 sungguh laa,akhernya makcik tue ponn boley jugak naek bukit,tapi percubaan first dy gagal sebab dy naek separuh bukit ja,tak sampai atas ponn,pastue jpj ponn suwuh dy rehat sat,satgi sambung buat balek,dia dok hingaq sebab pa dy xleh naek sampai atas,dy kata cikgu tue swuh boh gear 4 laa,okee,yang second round punyaa,dy berjaya jugak naek bukit dan berjaya betoi2 atas line,budak2 yang dok dengan aku pakat dok tepuk tangan dah bagi semangat,yang budak2 laki dok kataa'haa johan dah pa makcik nie'HAHAHAHA,,jenoh tahan gelak wei dok dengan hampa..akhernyaa makcik tue ponn kecundang jugak di bukit,sebab dy tak reti nak balance clash dengan minyakk,

oke,tunggu punya tunggu turn aku nak p buat 3 penjuru dengan parking,akhernya abe jpj tue pon seru nama aku,haaa lagi sekali aku cuakk dan nebes,maw dak wehh,.aku tak berapa konfiden dekat 3 penjuru ahh!!!time dok buat parking tue,aku p ambik parking yang paling jauh dari jpj,haa idup kena pandai r,aku qasa dia tengok jeling2 ja time aku dok buat tue,tobat dy tak tgk betoi2 ponn,haa elok ja aku nak reverse utk masok parking tue kann,tibaa2 aku jadi macam lambat nak masok parking tue,sebab keadaan tempat parking tue dia agak berbukit sikit so kena la tekan minyak siket,peluhh dah penoh muka dah weii,getaq xtw nak habaq dahh,pulunn dok angkat clash ngn tekan minyak tapi dy tak naek2,dalam hati nie memang dok mengucap selawat banyak2 dahh...aku takot lebih dari 5 minit,,sambil2 tue dan lagii aku dok usha jpj tue,kott2 la time tue memang dia dok tengok aku kaa,rupa rupanya memang dia tak tengokk aku wat ponn,bersyukurr lagi sekali,lepas dah elok masuk parking,nak p dekat 3 penjuru pulak la kan,kat sini lagi sekalii aku ceqingg,,fuhh naseb aku boleh wat dengan elok 3 pointer tue,dah hbes suma kiqanya nak tunggu utk jalanraya pulakk la kan

p dok kat tempat menunggu tuk jalanraya tue,aku memang konfiden dah boleh lulus,,yala kann sebab jalanraya nie la test yang paling senang,,tapi senang2 pon ada yang tak luluih jugakk naahh,so berhati hatilah wahai gee,,disebabkan 6be aku yang agak kebelakang so lepas jpj rehat baru laa turn aku pulak,pukoi 2 dah time tue,dahla dengan cuaca yang redup2 nak hujan,aku bayang kalau hujan nie macam mana laa,tobat lagi getaq,dengan nak maen wiper tue lagii,haa elok ja jpj tue panggil aku,p teruih la dekat qeta,masuk2 jaa,aku bagi borang tue dekat abe jpj,boleh pulak tanya nama aku apa..errr...cik nie saja ka ataupon tak reti bacaa,aku dapat tester muda woii,HAHAHA,,senyum soqang2,dahla muka manihh gilaa,tergugat imanku,hua2,mood gatai mai dah,jpj pon jadi keja aku niee ;)sebelum tue dy swuh aku p jalan 2,aku ponn oke ja laa,sampai2 ja roundbout,boley pulak dia kata,adik pusing sini dahla,aku dengan blurnya 'pusing roundout nie ka tuan'..dia kata 'ye laa'..dia permainkan aku sungguh laaa,boleh dy dok wat lupa kata harini ada pasar tani a.k.a NAT,,dok tanya aku laa,penah p ka nat situ,habes pukoi brapa,sebenaqnya jalan 2 tue ada nat,so dia engat sesak la kot p kott jalan tue,so kemaqen aku hanya pusing roundbout ja,lebiuu la abang jpj,hewhewhew,,,lalu depan sekolah aku memang dok peqati la meter tue,takot lebih dari 40,slumber dia kata,laju la cket adik,bukannya ada budak pon,suma dah balek sekolah dahh(loghat kelate) ;p aku pon cangak lagii pedeqaih laaa,sampai2 ja dalam pusat memandu tue,dia swuh aku parking betoi2 tempat oqang dok menunggu tue,kiqanya aku tak payah parking kat tempat depa dok buat line putih utk parking tue laa,haa bersyukur gegilaaa kott,,lepas2 ja dia swuh aq sain,Alhamdulillah aku luluih,yahooo..jom2 sapa nak p Penang ka Aloq Setaq kaa,HAHAHA,,set tarikh lekaihh,nediaaa,saja ponn cg salina nak bagi p Penang,,ngeee..lupa nak habaq,member aku la kata,bukan aku yang kata oke,tester yang test aku utk jalanraya tue muka mcm hero drama BFF tb3 tue,yang jadi pilot tue,,tatiaw laa kann ^_^

Moral of the story,kalau hampa nak p ambek lesen,elok la ambik waktue kita dok muda remaja,sehat2 lagii,jangan tunggu tua tak laqat jalan,sakit lutut baqu terhegeh nak p ambik lesen,haa makcik yang aku ceqeta tue dy tak luluih dekat bukit tapi jalanraya dia luluih,musykil2 <.>

#pasai test moto,nanti2 la aku story,HAHAHAHAHAHA


Older Post | Newer Post
Profile


Hello There. Welcome to my blog. Be nice here and leave your comment on my tagboard.

Entry Profile Stuff Links



Tagboard

Round of applause
Template by : Nur | Izzati
Re-edit by :Zakirah Zainal
Header by :Zakirah Zainal
Background : Faqihah
#Don't remove this
#Don't ripping